4b

Trening siłowy jest bezpieczny dla kobiet – Dlaczego? Poznaj 5 Powodów!

Trening siłowy stanowi często przyczynę strachu dla Pań. Często pojawiają się obawy dotyczące tego, czy na pewno właściwy będzie dla nich ten typ wysiłku. Zazwyczaj wzbudza on w końcu skojarzenia głównie z mężczyznami. Więc, czy płeć piękna „nadaje się” na siłownię? Oczywiście, że tak! Poznaj 5 powodów, dlaczego kobieta może śmiało trenować na siłowni! Powód […]

Trening siłowy stanowi często przyczynę strachu dla Pań. Często pojawiają się obawy dotyczące tego, czy na pewno właściwy będzie dla nich ten typ wysiłku. Zazwyczaj wzbudza on w końcu skojarzenia głównie z mężczyznami. Więc, czy płeć piękna „nadaje się” na siłownię? Oczywiście, że tak! Poznaj 5 powodów, dlaczego kobieta może śmiało trenować na siłowni!

Powód #1 – Trening siłowy nie zagraża kobiecości sylwetki

Trening siłowy nie stanowi zagrożenia dla kobiecego wyglądu. Jest tak dlatego, że kobiety nie mają tak wiele testosteronu jak mężczyźni. Ze względu na ten fakt nie będą one podnosić ogromnych ciężarów, a co za tym idzie, nie grozi im zbudowanie ogromnej masy mięśniowej, charakterystycznej dla zawodowych kulturystów. Oczywiście, sylwetka może stać się bardziej umięśniona, lecz proces ten da się kontrolować. Odpowiednio zbalansowany plan treningowy pozwala wyrzeźbić sylwetkę, a nie uczynić z kobiety „mięśniaka”. Gdyby tak po prostu można było przybrać „za dużo” mięśni, to cała męska populacja aktywnie by trenowała, a kobiet na siłowni by raczej nie było – jednak, jak łatwo zauważyć – tak nie jest.

Ponadto testosteron, nawet w niewielkich ilościach, w których występuje, jest kobietom niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dzięki regularnym treningom jego poziom wzrasta, co przynosi bezpośrednie korzyści dla zdrowia. Pobudza on aktywność genów, które są odpowiedzialne za wzrost mięśni i pozwala na ponownie wykorzystanie aminokwasów do ich budowy. Ilość testosteronu maleje też z wiekiem, a tendencja spadkowa zaczyna się już około 25 roku życia. Dlatego też warto wiedzieć, że trening siłowy dostosowany do indywidualnych potrzeb kobiety, umożliwi jej osiągnięcie pięknie wyrzeźbionego ciała, a nie męskiej muskulatury.

Trening siłowy dla kobiet jest bezpieczny 5 powodów Maciej Jeschke

Powód #2 – Trening siłowy nie powoduje zmniejszania się biustu!

Trening siłowy z założenia nie powoduje zmniejszenia się biustu. Jego przyczyną może być jedynie utrata tkanki tłuszczowej. Proces ten może być spowodowany różnymi czynnikami, w tym wieloma typami ćwiczeń czy stosowaniem diety redukcyjnej. Kobiece piersi są zbudowane zarówno z tkanki tłuszczowej, gruczołów oraz mięśni. W procesie chudnięcia tracimy tkankę tłuszczową równomiernie z całego ciała, a więc dotyczy to też okolic biustu. W sytuacji, kiedy kobieta wykonuje zbyt wiele ćwiczeń i treningów przyspieszających przemianę materii oraz spalanie tkanki tłuszczowej to jej biust może dodatkowo na tym „stracić”. Warto jednak wiedzieć, że ćwiczenia nie są bezpośrednią przyczyną zmniejszania się biustu.

W zasadzie można powiedzieć, że te kobiety, których piersi zbudowane są w dużej mierze z tkanki tłuszczowej w układzie, gdy przeważa ona nad gruczołami, będą one bardziej narażone na malenie biustu. Jednakże tak jak wspomniałem, proces ten mogą wywołać liczne czynniki. Stosując odpowiednio dopasowany trening siłowy oraz dietę ryzyko to zostaje zminimalizowane. Oczywiście należy uwzględnić, że biust może nieco zmaleć, kiedy zaczniemy trenować, jednakże przy nastawieniu nie tylko na redukcję tkanki tłuszczowej, ale również wzmacnianie i budowanie mięśni, strata taka nie będzie zbyt znaczna, a w zamian uzyskamy podniesiony i jędrny biust.

Powód #3 – Nie trzeba się wstydzić nieidealnej sylwetki

Często niedoskonałości w sylwetce powodują, że wstydzimy się swojego ciała w stroju sportowym. Należy jednak zadać sobie pytanie – po co przychodzimy na siłownię? Otóż, aby te niedoskonałości eliminować. Nikt od samego początku nie był umięśnionym „półbogiem”. To dość oczywiste, że na początku naszej przygody siłownią jesteśmy osobami początkującymi. Dotyczy to zarówno korzystania z niej, jak i wykonywaniu pierwszych treningów. Nie można więc przejmować się opinią innych i pozwolić na to, aby była ona dla nas ważniejsza niż własne dobro. Przy odpowiednim zaangażowaniu niedoskonałą sylwetkę można wyrzeźbić do poziomu „wow”, a dawni szydercy. zamiast z pogardliwym uśmiechem będą spoglądać z podziwem bądź zazdrością. Przyjemne uczucie, prawda?

Warto także wiedzieć, że Panie nie powinny na samym początku wymagać od siebie zbyt wiele i udawać, że siłownię znają lepiej niż własną torebkę. Pierwsze treningi najlepiej przejść w towarzystwie doświadczonego instruktora bądź trenera personalnego. Jeżeli decydujemy się na „samotną” ścieżkę, warto zacząć ćwiczenia od sprzętu, z którego korzystaliśmy gdzieś wcześniej – rower stacjonarny, bieżnia czy hantle są przyjacielem każdej osoby początkującej. Zawsze można też iść na siłownię z kimś znajomym, czy zapytać o pomoc innego ćwiczącego. Nie należy się bać. Każdy rozpoczyna trening z myślą o udoskonalaniu siebie, nie zaś krytyce osób, które są kilka kroków za nami.

Powód #4 – Seksistowskie uwagi to już przeszłość!

Choć na dziś dzień ten problem niemal całkowicie zniknął, to warto poruszyć jego temat. Jeszcze kilka lat temu bywało, że Panie obawiały się męskich spojrzeń i wstydziły się ćwiczyć swobodnie. W obecnych czasach na siłowni można jednak spotkać zarówno wiele kobiet, jak i mężczyzn. Zdarza się nawet, że to właśnie kobiety wykazują większą frekwencję. Z tego też powodu podejście mężczyzn uległo zmianie na przestrzeni lat. Dziś są one traktowane z odpowiednim szacunkiem, jak równy z równym. Oczywiście wszędzie można spotkać osobę, która będzie niemiła czy niekulturalna. Jest to jednak takie samo ryzyko jak w każdym innym miejscu publicznym. W końcu codziennie bywamy w licznych lokalizacjach i nie rezygnujemy z nich tylko dlatego, że możemy spotkać kogoś, kto okaże nam negatywny stosunek. Warto też wiedzieć, że dziś nie jest trudno wybrać po prostu inną siłownię. Poszukajmy miejsca, w którym będzie nam odpowiadać nie tylko wyposażenie, ale i otoczenie. Konkurencja jest duża – korzystajmy z tego.

W ostateczności z pomocą przychodzą siłownie przeznaczone wyłącznie dla kobiet. Jeżeli obecność mężczyzn stwarza dla Ciebie zbyt duży dyskomfort, spróbuj odszukać takie miejsce. W większości dużych miast jest od kilku do kilkunastu tego typu obiektów. Jest to idealny sposób na rozpoczęcie przygody z treningiem siłowym dla Pań.

Trening siłowy dla kobiet 5 powodów bezpieczeństwa

Powód #5 – Trening siłowy to dobry sposób na świetne samopoczucie i poprawę stanu zdrowia

Choć wydaje się to odrobinę nieintuicyjne to w czasie, gdy brakuje nam energii, powinniśmy skorzystać z aktywności fizycznej. Nie tylko podczas treningu siłowego, ale i każdej jego formy w organizmie następuje wzrost wydzielania endorfin. Odpowiadają one za poprawę nastroju. Odpowiednio zaplanowany i wykonany trening nie tylko nie będzie wyczerpujące, ale motywujący do zwiększenia codziennej aktywności. Regularne ćwiczenia zwiększają pewność siebie poprzez poprawę wyglądu ciała.

Ćwiczenia na siłowni umożliwiają też zmniejszenie skutków menopauzy. Treningi siłowe dają możliwość poprawy działania serca, elastyczności ciała i nastroju. Są to cechy, które bez wątpienia docenią wszystkie Panie niezależnie od wieku. Mam nadzieję, że dzięki lekturze tego tekstu zachęciłem Was nieco do treningu siłowego. Zapraszam również do kontaktu, chętnie pomogę w dobraniu odpowiednich zestawów ćwiczeń.